Smluvní podmínky ubytování
Chalupa U Šťastných
Tyto smluvní podmínky platí pro pobyt v ubytovacím zařízení Chalupa u Šťastných, Domašov 61 Bělá pod Pradědem 790 01. Účastníky smluvního vztahu jsou na jedné straně ubytovatel, na straně druhé zákazník, který si rezervuje pobyt. Zákazníkem se může stát fyzická i právnická osoba (dále jen „zákazník“). Zákazník, který je uveden na smlouvě, zastupuje všechny účastníky pobytu, je oprávněn jednat jejich jménem a je jedinou odpovědnou osobou ve vztahu k ubytovateli.
Potvrzením rezervace v ubytovacím zařízení, zákazník vyjadřuje souhlas s těmito smluvními podmínkami.
Smluvní vztah mezi zákazníkem a ubytovatelem vzniká potvrzením rezervace Chalupa u Šťastných, Domašov 61 Bělá pod Pradědem 790 01 ze strany zákazníka v on-line rezervačním systému a uhrazením zálohy/celé částky za ubytování, tak jak je uvedeno v článku 3, bod 3.4 těchto smluvních podmínek. Zákazník uhradí zálohu/celou částku za ubytování ve prospěch účtu ubytovatele. Ve výjimečných případech, kdy zákazník nemá přístup na internet, může rezervaci provést telefonicky či emailem.
Zákazník i ubytovatel souhlasí s využitím poštovní nebo elektronické (e-mailové) komunikace. Oznámení učiněná jedním či druhým uvedeným způsobem obě strany uznávají jako platné písemné oznámení.
Cenou pobytu se rozumí cena uvedená v rezervačním systému a info emailu (smlouvě) o ubytování, který dojde zákazníkovi po potvrzení rezervace v on-line rezervačním systému jméno objektu.
3.1. Cena pobytu zahrnuje
ubytování
rekreační poplatek obecnímu úřadu
energie (elektřina, vodné a stočné)
finální úklid
3.2. Cena pobytu nezahrnuje
dopravu
stravu - neposkytujeme stravovací služby
poplatek za psa - pes povolen na základě předchozí domluvy
využívání vířivky – využívání vířivky se platí zvlášť
využívání pračky a sušičky – cena dle skutečně spotřebované energie
Další služby, a to zničení nebo poškození majetku, nejsou v ceně pobytu zahrnuty a platí se zvlášť, bankovním převodem na základě výzvy odeslané rezervačním systémem nebo ubytovateli v okamžiku jejich čerpání.
3.3. Kauce
Při předávání klíče od ubytovacího zařízení, je zákazník povinen uhradit ubytovateli nebo osobě jím pověřené vratnou zálohu (kauci) 5000 Kč. Záloha (kauce) bude zákazníkovi vrácena v den odjezdu ubytovatelem v případě, že zákazník nezpůsobil žádnou škodu v objektu. V případě škody je ubytovatel oprávněn ponížit zálohu o částku rovnající se výši způsobené škody. Bude-li záloha nedostatečná, řídí se náhrada škody podle bodu 4 těchto smluvních podmínek.
3.4. Úhrada pobytu
Ubytovatel má právo na zaplacení ceny pobytu před jeho realizací. Pokud nebude písemnou smlouvou mezi ubytovatelem a zákazníkem dohodnuto jinak, zákazník je povinen uhradit zálohu 50% ceny pobytu do 5ti dnů ode dne odeslání potvrzení rezervace v on-line rezervačním systému jméno objektu na účet zákazníka. Doplatek 50% je zákazník povinen uhradit nejpozději 10 dní přede dnem určeným jako nástup k pobytu. Nedodrží-li zákazník platební podmínky pro úhradu pobytu, zanikají účinky smlouvy mezi zákazníkem a ubytovatelem uzavřené a ubytovací kapacita bude nabídnuta ostatním zájemcům.
Poskytnout ubytovateli součinnost, která je potřebná k řádnému zabezpečení a poskytnutí ubytování.
- Převzít všechny zaslané doklady potřebné pro uskutečnění pobytu.
- Dostavit se ve stanoveném termínu na místo nástupu se všemi vyžadovanými doklady.
- Řídit se návody, provozním řádem a pokyny ubytovatele a jím pověřených pracovníků.
- Povinností zákazníka a všech zúčastněných je, chovat se tak, aby nedošlo k jejich újmě na zdraví, životě nebo majetku, jakož i ke škodě na majetku ubytovatele. Dohlédnout na děti případně jim zajistit dozor, který by předešel jejich možnému úrazu v objektu i jeho okolí či způsobení škody na majetku ubytovatele.
- Řádně užívat ubytovací prostory, dodržovat v nich pořádek a čistotu, zejm. jsou-li s ním ubytovány děti.
- Při odchodu z ubytovacích prostor uzavřít okna a dveře, vypnout elektrické spotřebiče, zhasnout všechna světla
- Bez průtahů oznámit potřebu provedení oprav v ubytovacích prostorách. Je zakázáno provádět opravy svépomocí.
- Bezodkladně oznámit poškození nebo škodu, kterou zákazník nebo osoba s ním ubytovaná v ubytovacích prostorách způsobil.
Zákazník je povinen uhradit případnou škodu vzniklou v prostorách vyhrazených k ubytování, volné zábavě nebo relaxaci, včetně náhrady ušlého zisku do částky 20 tis. Kč. Vyšší škody vzniklé v prostorách vyhrazených k ubytování, volné zábavě nebo relaxaci a to v plné výši, včetně náhrady ušlého zisku ve výši platné ceny za ubytování po celou dobu, po kterou bude objekt/pokoj/apartmán/relaxační prostor vyřazen z provozu může ubytovatel nárokovat v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Tuto povinnost má zákazník i v případě, že škodu způsobí děti nebo jiné osoby ubytované se zákazníkem.
4.1 Zákazník nesmí bez předchozího souhlasu ubytovatele:
- Provádět podstatné změny v ubytovacích prostorách (stěhovat nábytek, apod.)
- Používat v prostorách vlastní spotřebiče
- Přenechat prostory vyhrazené k ubytování jiné osobě. V případě zjištění ubytování cizí osoby, která nebyla při příjezdu zapsána do ubytovací knihy, si ubytovatel vyhrazuje právo zaplatit po této osobě částku 1000Kč za noc. Tato osoba nemá nárok na lůžko a lůžkoviny.
4.2 Zákazník dále v prostorách objektu nesmí:
- Kouřit ve všech prostorách objektu
- Držet, vyrábět nebo přechovávat omamné nebo psychotropní látky anebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo zákazníkovi předepsáno lékařem.
- Nosit zbraň a střelivo nebo je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití.
- Ve vnitřních prostorách objektu mít psa. Pes je dovolen na základě předchozí domluvě a je možné jej mít na zahradě, která je oplocena.
5. Povinnosti, práva a odpovědnost ubytovatele
Ubytovatel je povinen odevzdat zákazníkovi ubytovací prostory ve stavu způsobilém pro řádné užívání a zajistit mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytováním. Ubytovatel dbá na odstranění oznámených závad bez zbytečných průtahů a je povinen udržovat ubytovací prostory v řádném technickém a hygienickém stavu.
Ubytovatel má právo, aby provedl po ukončení pobytu zákazníka, prohlídku ubytovacích prostor v jeho přítomnosti. Zákazníky prosíme, aby tuto činnost nepovažovali za projev nedůvěry. Děkujeme za pochopení.
Ubytovatel nezodpovídá za újmu na zdraví (případně škody na majetku) zákazníků, která vznikla jejich neopatrností, nepozorností, nedbalostí, špatným používáním nebo špatným dohledem (dozorem).
Zákazník má právo užívat prostory vyhrazené k ubytování, jakož i společné prostory objektu. Na začátku ubytování obdrží klíč. Tento klíč je povinen vrátit ubytovateli nejpozději při ukončení ubytování. Zákazník je povinen předejít ztrátě či odcizení tohoto klíče a nepůjčovat ho osobám, které nejsou v objektu ubytovány. Při ztrátě, odcizení, nebo zneužití klíče a čipu na bránu je zákazník povinen zaplatit ubytovateli smluvní pokutu ve výši 3000,- Kč; tím není dotčeno právo ubytovatele domáhat se náhrady způsobené škody.
Ubytovatel ubytuje zákazníka od 15:00 do 18:00 hodin příslušného dne nástupu k ubytování a zákazník je povinen objekt opustit v den ukončení ubytování nejpozději do 10:00 hodin. Přesnou hodinu ubytování příslušného dne si zákazník dohodne telefonicky s ubytovatelem.
Nedodrží-li zákazník tuto dobu, bude mu účtována cena za další den pobytu, dle platného ceníku.
6.1. Doprava na místo pobytu
Doprava na místo pobytu je individuální a veškeré náklady s dopravou na místo pobytu hradí zákazník.
6.2. Ubytovaní
Počet ubytovaných osob nesmí přesáhnout lůžkovou kapacitu objektu. Přesný, případně předběžný, počet ubytovaných osob je uveden ve smlouvě, kterou obdrží zákazník po provedení rezervace. Pro děti do věku 3 let lze objednat postýlku zdarma při rezervaci v on-line rezervačním systému.
Je zakázáno, aby celá kapacita jméno objektu byla využita pouze nezletilými osobami mladšími 18ti let či pouze osobami s omezenou svéprávností. V případě ubytování osob mladších 18ti let či osob s omezenou svéprávnosti, je třeba zajistit minimálně jeden zodpovědný dozor starší 18ti let, který se bude účastnit celého pobytu.
6.3. Energie a úspora
V zájmu úspor energie a potažmo ohleduplnosti k životnímu prostředí Vás žádáme, abyste v zimním období nevětrali dlouhodobě, natož pak za účelem snížení teploty v pokoji/objektu.
Žádáme o větrání "do průvanu" 1-2x denně na cca 5-10 minut. Nedoporučujeme v topné sezoně větra "na ventilačku". Okna jsou opatřena magnetem s čidly a při delším větráním "na ventilačku" bude automaticky vypnuto topení.
6.4. Domácí mazlíčci
Ubytování či návštěva objektu s domácími mazlíčky je možná za dodržení níže uvedených podmínek.
- Pes (jiné zvíře) musí být slušně vychovaný, nesmí škrábat po nábytku, válet se v postelích, případně po čalouněném nábytku.
- Majitel psa bude dohlížet na jeho chování, aby nedošlo k poškození vybavení objektu. Dojde-li k poškození vybavení, je majitel psa povinen uhradit vzniklou škodu.
- Majitel zajistí pro psa pelíšek, misku na žrádlo i vodu z vlastních zdrojů, nikoli z vybavení objektu.
Doporučení: ubytování s domácím mazlíčkem středního a většího plemene předem projednat s majitelem.
6.5. Uložení sportovního vybavení
Zákazníkovi není dovoleno brát do objektu sportovní nářadí a předměty, pro jejíž úschovu je vyhrazeno jiné místo.
6.6. Cennosti
Ubytovatel doporučuje zákazníkům, aby klenoty, peníze a jiné cennosti nenechávali v objektu, případně si cennosti řádně zabezpečili proti odcizení. Ubytovatel neodpovídá za ztrátu či škody na uvedených věcech. Ubytovatel není povinen zajistit úschovu těchto věcí.
6.7. Parkování
Parkování vozidel zákazníků je umožněno na vlastním pozemku ubytovatele před objektem. Tyto plochy jsou jsou oploceny, součástí je brána na elektrický pohon. Zákazník obdrží při příjezdu čip na otevírání brány. Parkoviště je monitorováno kamerovým systémem. Zákazníci jsou povinni bránu zavírat, a proto ubytovatel neručí za případné odcizení vozidla, nebo věcí v něm, nejedná se o hlídané parkoviště (výjezdová služba).
6.8. Bezpečnostní kamerový systém
Veřejné prostory objektu tj.:
- Umístění kamery 1 - kamera je umístěna na chodbě, kde se nachází bojler a elektrorozvaděč.
- Umístění kamery 2 - kamera směřuje na parkoviště
- Umístění kamery 3 - kamera směřuje na zahradu
- Umístění kamery 4 - kamera směřuje na zahradu
jsou monitorovány kamerovým systémem. Ubytovatel se zavazuje využívat monitorovací systém pouze pro účely ochrany majetku a pořádku. Ubytovatel tímto prohlašuje, že v žádné jíné místonosti (ložnice, wc a koupelna, dětský pokoj, obývací pokoj, kuchyň s jídelnou) se kamerový systém nevyskytuje.
7. Vířivka
- maximálně 6 lidí ve vířivce
- uživatelé jsou povini před vstupem do vířivky se osprchovat
- není dovoleno vstupovat do vířivky po užití různých krémů a masážních olejů
- ve vířivce není dovolena konzumace jídel a nápojů
- do vířivky je nepřípustný vstup hosta s nakažlivou kožní chorobou
- řídící jednotku vířivé vany smí obsluhovat pouze osoby starší 18ti let, které s obsluhou seznámil provozovatel
- JE ZAKÁZÁNO MĚNIT PŘEDEM NASTAVENOU TEPLOTU
- JE ZAKÁZÁNO MAČKAT KOMBINACE TLAČÍTEK, HROZÍ SMAZÁNÍ 24H SAMOČISTÍCÍHO PROGRAMU
- doporučená délka pobytu ve vířivce je 1/2 hod.
- uživatelé mladší 18ti let smí vířivku používat pouze pod dohledem dospělé osoby. Pobyt ve vířivce je na vlastní nebezpečí uživatele
- dětem je ve vířivce zakázáno skákat, používat hračky
- po každém víření žádáme o nasazení poklopu, tím se vířivky rychleji nahřeje na požadovanou teplotu
8. Změny ve smlouvě a odstoupení od smlouvy
Je-li ubytovatel nucen z objektivních důvodů před zahájením pobytu změnit podstatné podmínky smlouvy, může navrhnout zákazníkovi změnu smlouvy. Zákazník má v takovém případě právo souhlasit se změnou či od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li zákazník písemným oznámením do 10 dnů ode dne doručení návrhu na změnu, má se za to, že se změnou souhlasí.
Zákazník má právo odstoupit od smlouvy o ubytování.
Ubytovatel má právo od této smlouvy odstoupit, jestliže zákazník hrubě porušuje povinnosti stanovené touto smlouvou, ubytovacím řádem, nebo v objektu hrubě porušuje dobré mravy.
Odstoupení od této smlouvy musí být písemné a doručuje se druhé smluvní straně. Odstoupení od této smlouvy nemá vliv na povinnost zaplatit pohledávky z této smlouvy vzniklé před odstoupením či storno poplatky.
Odstoupení od smlouvy se řídí následujícími stornovacími podmínkami, které stanoví výši stornovacích poplatků:
více než 30 dní před nástupem na pobyt je bez poplatku
29 – 15 dní před nástupem je 30% z ceny pobytu
14 – 8 dní před nástupem je 40% z ceny pobytu
7 – 4 dny před nástupem je 60% z ceny pobytu
3 dny a méně je 80% z ceny pobytu
Nedostavení se je 100% z ceny
Předčasné ukončení ubytování je 50% z nečerpaných služeb
Uvedená procentní výše stornovacích poplatků bude vypočtena (a) v případě odstoupení před začátkem ubytování nebo nedostavení se z ceny za ubytování, (b) v případě předčasného ukončení ubytování ze zajištěných a nečerpaných ubytovacích služeb.
V odůvodněných případech (nemoc, úmrtí v rodině, vyšší moc apod.) nemusí být storno poplatek na základě rozhodnutí ubytovatele účtován.
V případě odstoupení od smlouvy o ubytování je ubytovatel oprávněn vyzvat zákazníka k okamžitému vyklizení ubytovacích prostor a opuštění objektu a zákazník je povinen této výzvě bezodkladně vyhovět.
Zákazník je povinen uplatnit případnou reklamaci vždy ihned po zjištění závady u ubytovatele nebo odpovědné osoby ubytovatele, aby mohla být uskutečněna náprava.
Všeobecné smluvní podmínky platí pro všechny pobyty na Chalupa u Šťastných, Domašov Bělá pod Pradědem 790 01 a vstupují v platnost a účinnost dne 1.1.2024
Uzavřením smlouvy zákazník stvrzuje, že výše uvedeným smluvním podmínkám rozumí a v plném rozsahu je jménem svým i jménem ostatních účastníků pobytu akceptuje.
Zákazník uzavřením smlouvy dále potvrzuje, že byl ubytovatelem seznámen s tím, že v případě sporu mezi účastníky této smlouvy má možnost využít mimosoudního řešení takovéhoto sporu, a to u České obchodní inspekce (www.coi.cz). Zákazník bere na vědomí, že postupy pro uplatnění práva na odstoupení od této smlouvy, jakož i formulář pro odstoupení, jsou zveřejněny na stránkách ubytovatele www.chalupaustastnych.cz
Chalupa U Šťastných
Ing. Kristýna Šťastná